12 Aralık 2010 Pazar

Bu saatte elimde bilgisayar oturup bu satırları yazıyorum.Hiç hayra alamet değil doğrusu...
Zehra 9'da dayanamayıp gözlerini kapayınca gece çok uzun geldi.Önümde iki seçenek vardı.Ya makineden bulaşıkları boşaltacaktım(ses olmasın diye hemen eledim bu şıkkı,biraz da üşengeçlik var tabi)ya da bu satırları yazacaktım.Kararım belli oluyor sanırım...
Hafta sonu Ayşe ablamızı aldık bize.Onlar uzun bir cumartesi geçirirken bende temizlik yaptım,kitap okudum yani kendime vakit ayırdım...Hava çok soğuktu.Çocuklar bütün gün camda kar beklediler.Yağdı dindi,yağdı dindi...ama fırtına hiç kesilmedi.Akşam olupta yatma vakti gelince Ayşe ablasını yatağına uğurladık,bizde Zehrayla odasına geçtik.Tabi bizimki yine huysuzluk yaptı.Bende yorgun bir edayla eşimi çağırdım.Onu susturmak bahanesiyle Ayşe'ye bakmaya gittiler.Birde ne görsünler Ayşe ağlıyor...Niye ağlıyor?çünkü annesini özlemiş:(kıyamam.Hemen annesini arayıp eve götürdük.Saatler 11'i gösterirken.Zehra'yı ikna etmek çok zor olmadı.Kapının önündeki mavi araba imdada yetişti.Zira üzerinde kar taneleri taşıyordu.Kardan adam yapmaya yetmezdi elbette ama benim küçük kızımın zihnindeki hayale oldukça yeterdi...Dönüşte hediye olarak dinazor ''Barney''ide alınca keyfimize diyecek yoktu doğrusu.Yatmamız 12 yi buldu.Sabahta kalkışımız o kadar geçti...
Akşama misafirim olduğu için hemen yemek yapmaya koyuldum.Gerçi gelenler yabancı değildi kayınvalidem ve kayınpederim,ama neticede eve gelen misafir özen göstermek lazım...Bizim ailede toplanıldığı zaman ana yemeğimiz genelde fırında karnabahar olur:))O kadar çok severiz.Yani et filan değil,karnabahar...Çocuklar evde piştiğinde bayram ederler,iki tabaktan az yiyeni görmedim henüz:))
Dünden almıştım hemen tuzlu ve limonlu suda haşlayıp kenarda hazır beklettim.Malum hepimiz niyetliydik ve iftar erken oluyordu.Yanına da güzel bir çorba,tamam.Bizim yemeğimiz hazır...Öyle masraflı insanlar değilizdir.Çok fazla çeşit aramayız.
Neticede güzel bir akşam geçirdik.Tabi toplanmamızın asıl sebebini maç oluşturuyordu,eşim ve babası fanatik fernerbahçeliler...Birlikte maç izlediler.Zehra'da uykuya daha fazla direnemeyip babasının kucağında gözlerini kapadı.Sabaha kadar aralıksız uyuyacağını düşünmüyorum ama bakalım.,
Amma uzattım ya.Çenem düştü.Güya foto yükleyecektim...


Ani gelen misafirlere karşı kurtarıcı tatlım.Hem kolay hem lezzetli...Yalancı tavuk göğsü...Evde olan malzemelerle bir güzel süsledim mi,tadı damağımızda kalıyor...Bu sefer bisküvi ve fındık karışımının üstüne çikolata sosu ekledim...
Bu küçük hanımda mutfaktaki yardımcım:)geri kalanları temizliyor...Tatlının güzel olmasının sırrı:))

0 yorum: