16 Eylül 2011 Cuma

Sıkıntılı günler...

Allah bu günümüzü aratmasın diyerek söze başlıyorum.Bu hafta bizim için gerçekten oldukça kötüydü.Aslında benim için desem daha doğru olur.
Sevdenin ağzında hafif başlayan pamukçuk,bizim nasıl olsa geçer tavrımız bizi oldukça zora soktu.Oysa sağlık ocağındaki hemşire özellikle belirtmişti ağzını silin geçmesse damla verelim diye.İşte o araya zehranın okulu girince herşey altüst oldu.Zaten lohusa olan bir hatundan fazla özveri beklenmesi mümkün değildi zaten:)Pazartesi günü göğsümde başlayan sıkıntı,kahverengi kısımdaki kızarıklık,emzirirken duyduğum şiddetli ağrı sonrasında başlayan ağlamalar...Depresyon kapıda bekliyor ısrarla açmıyorum.Bu sırada da okula taşınmalar devam ediyor.Bir o yana bir bu yana koşturuyorum.En sonunda bu tempoya dayanamayan bünye yatağa düştü.Her tarafımda müthiş ağrılar,göğsümde başlayan kızarıklık.Evet tecrübeliyim zehrada süt sıtması olmuştum ama bu durum farklıydı.Hemen çözüm yolları aramaya koyuldum yine kendi aklımla tabi:)Sevdenin ağzına damla almakla işe başladım,bı sırada da kendim için kremler yazdırdım.Sevdenin ağzı hemen geçti.Ama bende tık yok.Her gece dayanılmaz ağrılar,ağlayarak emzirilen bir bebek.Hatta biraz daha uyusun diye dua etmeler.Sinirlerimi altüst etti.En sonunda dayanamadım pompayla sağdım kaşıkla verdim sevdeye ama emmek istiyor çocuk haklı olarak.Tek göğüs pek işe yaramıyor.Bir karar daha verip doktora gittim.Görür görmez enfeksiyon kapmış dedi.Sevdenin ağzındaki pamukçuk bana geçmiş.Hemen antibiyotik tedavisine başlandı.Üç tane krem sürüyorum.Pompayla çekiyorum...Şimdi biraz daha iyi çok şükür.Emzirememek benim için büyük sıkıntıydı.Bu aşamada yapmayacağüım dediğim herşeyi sırasıyla yaptım.Biberonla sütü verdim,ardından bir emzik aldım.Niye büyük konuşuyorsam.Sanki dünyanın sonu.Lohusa bir bayan için sona yakın sanırım:)Bu arada zehra biraz daha iyi.Haftaya daha netleşir.Tüm gün okulda olacaklar...
Allahım sen herkese sağlık ver,benim durumumda kim varsa şifa ver...

7 yorum:

Unknown dedi ki...

Geçmiş olsun Sevilaycığım ,tez zamanda geçer inşallah...Sevde pamukçuktan kurtulmuş ama annesinin göğsüne henüz kavuşamamış...Emzirmeye başlamak her zaman ilk başlayışta aynı tepkileri veriyor..Annem üç çocuğunda da aynı sıkıntıyı yaşamış...Üçümüzde de süt ateşi ve sıtması yaşamış ,çatlamış ve kanamış...Artık kremler sayesinde çabuk iyileşme oluyor...
zehracık da okuluna alışır inşallah..İki çocuk ve lohusalık zordur gülüm allah yardımcın olsun...

Baby zi dedi ki...

geçmiş olsun canım.bende mastit oldum ve inan yazını okurken içim sızladı senin için.inşallah en kısa zamanda iyileşirsin.

Deli Anne dedi ki...

Canım Sevilay'ım ya:( Allah hepinizin yardımcısı olsun ve acil şifalar versin..

ANNEKARINCA dedi ki...

Sevilay'cım çok çok geçmiş olsun canım. Ben her iki bebeğimde de çektim bu meme problemlerini. Sürekli sağdı ve biberonla verdim. Emzik verdim. Göğüs ucu başlığı kullandım. Her emzirme sonrası göğüslerimi yıkayıp kuruyana kadar açık bıraktım. Hem onların ağızlarını hemde göğsümü karbonatlı su ile gazlı bezle sürekli temizledim. Böyle geçirdim bende. Ondan bana benden ona üsrekli tekrarlıyordu. Acıya dayanılmıyordu. Çok pis birşey bu pamukçuk. Acayip noktalara kadar götürüyor rahatsızlığı. Kremler bende hiç işe yaramamıştı mesela.

Allah acil şifalar versin ve bir daha teekrarlatmasın canım.

Zehra için de hayırlısı olsun. En kısa zamanda herşey rayına oturur inşallah.

sevilay dedi ki...

ilknurcum sağol canım,çok şükür şimdi daha iyiyiz.Gerçekten zor bu dönem.
asyanın salıncağı,sağol canım.
müminecim geçiyor çok şükür.
selmacım şükür kremler işe yaradı onlarda yaramasaydı ne yapardım bilemiyorum.

Unknown dedi ki...

ayy canım benim, bunlar da geçer, yenileri gelir, sonra onlar da biter, böyle büyümedimi kızlar... geçmiş olsun, öp melekleri...

sevilay dedi ki...

öyle aysuncum hep birisi bitiyor birisi başlıyor.Allah bugünümüzü aratmasın.