5 Kasım 2011 Cumartesi

bayram hazırlıkları ve kızımın kartı:)

Bayramlar hep özel olmuştur benim için.Çocukluğumdan beri doya doya yaşadım bu özel günleri.Arife günü fazla iş yapılmazdı bizim evde o güne kadar herşey halledilmiş olmalıydı.Kıyafetler ütülenip salona serilir,banyo yapılır ve erkenden yatılırdı.Sabah bayram namazına giden abim ve babamı beklerdik onlar gelince bayramlaşılır ve kahvaltıya oturulurdu.Bayram sabahlarına özgü vazgeçilmez kahvaltı menümüz hazır olurdu.Sonrasında yavaş yavaş giyinilir ve amcamlara kurban kesmeye giderdik.Kurban etinden yapılan kurban köftesi ise bize özgü bir lezzetti.
Biz derken, babamlar romanyadan gelmişler türkiyeye.Orda yapılırmış bu köfte.Eti fazla sevmesemde yengem güzel yapardı.Şimdi uzağım tüm bunlardan,hoş artık babamlarda amcamlarla kesmiyorlar kurbanı.Zira bzim ailede kalabalıklaştı zor oluyor artık.Ama çocuklarıma da yaşatmak istiyorum aynı heyecanları.O yüzden bayramlıklarını hazırladım.Yeğenlerime ve eşimin yeğenlerine bayram hediyelerini aldım.Hemen dip not düşeyim bayram hediyeleride vazgeçilmez geleneklerimizdendir.Hala akrabalar hediyesiz göndermezler bizi.Annemde önceden hazırlar gelenlere verir.Bende burda devam ettirmeye çalışıyorum.
Bayramlıklar hazır,hediyeler hazır,öğlen sevdeyi yıkadım şimdi zehra hanım yıkanmak için bekliyor:)Bu arada valizimizde hazır.Malum bursa yulcusuyuz.İkinci gün yeni kapıdan hareket ediyoruz inş.Heyecanlıyız çünkü minik sevdemizi ilk defa görecek abim ve ablamlar.Bende küçük berramı göreceğim inş.Heyecanlıyım.Ama bu zamanın tadını çıkartıyorum.Kavuşmadan önceki vakitler özeldir benim için.Doya doya yaşarım.Hemen geçsin istemem:)
Yarın sabah babaanneye gidiyoruz.Eşim ve kayınpederim kurban kesmeye gidecekler.Hiçbir kurban kesimi erken bitmediği için akşama kadar orda bekleyeceğiz inş.

Herkese hayırlı bayramlar diliyorum.Allah her günümüzü bayram tadında geçirsin,kurbanlarımızı kabul etsin inş.Son olarak güzel kızımın kurban bayramı kartını da yayınlayıp yazıyı sonlandırayım.Biz bir hafta yokuz buralarda gelince görüşürüz inş...





bizi çok mutlu ettin minik meleğim...

3 yorum:

yaruze... dedi ki...

Çok sevimli kartlar.Çok becerikli bu veletler yahu :)
İyi bayramlarınız olsun Sevilaycım...

Unknown dedi ki...

iyi bayramlar canım, kartlar çok şirin...

sevilay dedi ki...

gönülcüm gerçekten çok becerikliler:)azıcık yardımlarla güzel şeyler başırıyorlar.Sana da iyi bayramlar canım.
aysuncum sana da iyi bayramlar güzel yavrularınla:)