13 Ocak 2011 Perşembe

kıymetini bilmek lazım...

Sağlıklıyken,mutluyken,herşey yolunda gidiyorken şükretmeye çalışırım halime,dilim döndüğünce.Bilirim bunlardan birinin bile dengesi bozulsa neler olacağını.Şu sıralar başka bir şükür içerisindeyim.Ve düşünürken aklıma geldi yine...

_ Su içmenin ne büyük bir nimet olduğu;

Hani çok yorulmuşsunuzdur,ya da hava çok sıcaktır da siz bir yudum su ararsınız, etrafınızda gözünüzün gördüğü ilk büfeye gider alırsınız buz gibi suyu kana kana içersiniz.Yetmez bir daha alırsınız.İşte bunun değerini anladım.İçemiyorum çünkü onu.Midem bulanıyor.Günde üç bardağı geçmiyordur içtiğim miktar.Su içen birini gördüğümde gıptayla bakıyorum.Halbuki ne kadar kolay değilmi onu içmek...

_Konuşabilmenin güzelliğini;

Misafirliğe fazla gitmek istemiyorum şu sıralar,çünkü iki laf etsem üçüncüsü banyoda bitiyor.Allah'ım ne kadar güzelmiş rahat rahat konuşmak.Zehra'ya bile cevap veremiyorum çoğu zaman.Net ve kısa cevaplar.Evet,hayır...Boş konuşmamayı öğreniyorum bu sayede.Ağzımdan çıkan her kelimenin benim için ne kadar değerli olduğunu anlıyorum.Düşünerek en kısa ifadelerle anlatıyorum derdimi.Fazla yormadan...

_ Dışarı çıkabilmenin huzurunu;

Adım atamıyorum sokağa.Gezmek yaramıyor pek şu sıralar.En son kontrole gittim.Dönerken biraz hava alayım dedim ama eve gelene kadar bir paket fındığı bitirdim.Zordu yani benim için.Zehra da alıştı bu duruma.Beni hasta kabul ediyor:)Dışarı çıkalım diye tutturmuyor.Havada bana inat o kadar güzel ki;çıkamayacağımı çıksamda rahat dolaşamayacağımı bildiğim için çok aldırmıyorum.İnş Zehra içinde çok önemli değildir bu durum...Ama güzelmiş kızımla gezmek.Kıymetini bir kez daha anladım...

_Zehrayla oynayabilmenin mutluluğunu;

Oynayamıyorum onunla.Kendi başına oyuncaklarıyla oynuyor.Evcilik kuruyor.Arada katılıyorum ama çok uzun sürmüyor.Boya yapmaya çalışıyorum daha çok.En rahat yapabildiğim o.Konuşmadan sakin .Babasını bekliyor fiziksel aktiviteler için:)Az kaldı yavrum acısını çıkartacağız inş...

_Ağız tadının mükemmelliğini;

İnsanın ağzının tadı bozulmasın.Hiç birşeyden keyif almıyor.Yemek yemek sıkıntı benim için.Hani gerçekten yaşamak için yiyorum artık:)Ağzıma aldığım her lokma ne kadar da kıymetliymiş oysa ki;Hele o tatlar gerçek bir mucizeymiş meğer.İnsan kaybedince anlıyor...

_Annemin kıymetini;

Canım annem benim.Sen üç kez yaşadın aynı şeyleri.Geçmişe dönüp şikayet ettiğini hiç duymadım.Annelik böyle olsa gerek.Senin kıymetini hergeçen gün daha iyi anlıyorum.Özlüyorum seni.Yemeklerini,yanında duyduğum huzuru herşeyi.Aklın her daim bende biliyorum.Sürekli soruyorsun birşey yiyebiliyormusun diye.Yanınıza gelince neler istediğimi sayıyorum sana.Eminim şimdiden planlarını yapıyorsundur babamla.Aman şunu alalım,bunu almayalım.Yiyemez belki:)Canım benim Allah başımızdan eksik etmesin sizi.

Ve son olarak;

_Rabbimin en büyük mucizesini bir kez daha yaşadım ve anladım ki elimdekilerin değerini bilmeliyim.Sağlık gerçekten çok büyük bir hazine.Benimkisi geçici bir durum ve sonunda dünyalar tatlısı bir melek gelecek inş.Ama sürekli hasta olanlar,yatalak olanlar var.Şu an hep aklıma o insanlar geliyor.Rabbim herkese şifa versin inş.Bizede kaybetmeden şükrünü eda edebilmeyi nasip etsin.Sağlık ve huzur dolu yaşamlarımız olsun her daim...

3 yorum:

İkiz Annesi dedi ki...

Çok haklısınız kıymetini bilmek ve şükür etmek gerek.Allah gördüklerimizden ayrı koymasın.

New York'tan dedi ki...

Sukredecek ne kadar cok sey var dimi ama biz aciziz malesef, ben de soyle dua ediyorum aklima geldikce, Zatinin sifatinin esmalinin efalinin hudutsuzlugunca sana sukurler olsun Rabbim :)

sevilay dedi ki...

ikiz annesi;amin canım amin.
Şeymacım çok güzel bir dua.Yürekten amin diyorum.